Onboarding v HR
Uchazeč o práci akceptoval nabídku a nyní nastává administrativní kolečko (nebo peklo? :-)) Je třeba s uchazečem vyplnit potřebné dotazníky, ty zkontrolovat a údaje z nich zanést do systému. Pokud uchazeč dotazník nevyplní na poprvé správě, je třeba s ním chybějící údaje doplnit. A to znamená další komunikaci a čas. Pokud je vše správně, vytvoří mu v systému osobní profil připravený k aktivaci.
Kde je v tom všem prostor pro uplatnění softwarového robota? “Jedna firma najímala dvakrát ročně 150 brigádníků. Místo aby se lidé v HR věnovali své práci, dvakrát do roka věnovali měsíc tomu, že evidovali a přepisovali údaje 150 lidí do dvou interních systémů. V tuto dobu neměli na nic jiného čas a jejich původní pracovní náplň šla stranou, “ vysvětluje Jaroslav Procházka, Head of IoT v Komixu.
Tento use case je podle Procházky ideálním příkladem. Praxe také ukazuje, že pokud se zaměstnanci dotčeného oddělení zapojí co celého procesu včas, chápou přesně, v čem jim softwarový robot pomůže. “ V tomto případě dostal dokonce jméno a stal se platným “členem” týmu,” doplňuje s úsměvem Procházka.